Jak wykorzystać CTR do pozycjonowania Facebook Ads?
Mówiąc o reklamie internetowej tym, co jest dla nas najważniejsze to kliknięcia. Jak sprawdzać, czy nasza kampania wpływa na interakcję klientów? Facebook posiada niemal 2 miliardy użytkowników, nic więc dziwnego że wiele firm skłania się ku reklamom właśnie na tej platformie. Zobaczymy więc jak wykorzystać współczynnik CTR do monitorowania skuteczności naszej kampanii. Jeśli będziesz potrzebować więcej informacji, to zachęcamy do skorzystania ze strony https://adsright.pl/facebook-ads/.
Czym jest Facebook Ads?
Jest to forma reklam, które pojawiają się na platformie w związku z interakcjami (polubieniami oraz komentarzami) innych użytkowników w postaci postów bądź relacji. To, co najważniejsze, to dopasowanie do zainteresowań grupy docelowej. Jak to się dzieje? Facebook pozyskuje i przetwarza ogromne ilości danych o swoich odbiorcach, wykorzystując więc algorytm analityczny pozwala na dostęp do naszych zainteresowań, preferencji, planów, poprzednich interakcji w sieci. Dzięki temu Facebook Ads wyświetla się osobom, na których najbardziej zależy nam jako reklamodawcom.
Click-Through Rate
W marketingu internetowym jest to określenie na współczynnik klikalności, pozwalający na analizowanie kampanii online. Określa on liczbę kliknięć w stosunku do liczby wyświetleń reklam. Jeśli jednak zależy nam na bardziej miarodajnym wyniku musimy go połączyć ze współczynnikiem konwersji oraz współczynnikiem odrzuceń.
CTR = liczba kliknięć / liczba wyświetleń reklam x 100%
CR (Conversion Rate)
Pozwala on na określenie liczby odbiorców, którzy dokonali faktycznej interakcji w reklamę. Może to być kliknięcie, wypełnienie formularza, założenie konta, przeniesienie na stronę docelową.
BR (Bounce Rate)
W tym przypadku mowa o liczbie użytkowników, którzy wyszli ze strony bez jakiejkolwiek interakcji. Jest on ważny z punktu widzenia sklepów internetowych, gdyż jest niejako wyrazem atrakcyjności całej witryny.
Jak poprawić CTR reklam na Facebooku?
Skuteczna kampania powinna więc stawiać na:
- rozpoznawalność,
- zasięgi,
- ruch,
- aktywność,
- wyświetlenia,
- reakcje,
- pobrania,
- odwiedziny strony,
- konwersję.
Z tego względu, aby poprawić klikalność Facebook Ads powinniśmy zadbać o kilka kroków.
-
Personalizacja
Dobra kampania to taka, która pozwala na stworzenie spersonalizowanych treści. Zwłaszcza jeśli mowa o osobach, które miały już styczność z naszą ofertą (remarketing). Dlatego Twoim pierwszym krokiem powinno być stworzenie modelowego odbiorcy. Weź pod uwagę płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wykształcenie oraz zainteresowania, aby reklama w Facebook Ads cieszyła się większym zainteresowaniem.
-
Call to action
Jednym ze sposobów przykuwania uwagi jest zastosowanie bezpośredniego zwrotu. Stwórz swoje własne, oryginalne zawołanie w stylu “Sprawdź to”, “Nie czekaj”, “Wykorzystaj możliwość”, etc.
1. Naturalny język
Dzisiejsi konsumenci są znacznie bardziej wymagający. Ustaliwszy swoich odbiorców musisz dopasować do nich styl swojej wypowiedzi. Całość powinna być nienachalna, w końcu nie ma nic gorszego od irytującej reklamy w sieci.
2. Słowa kluczowe
To absolutna podstawa dopasowania reklamy do intencji klientów. Myśl więc jak swój własny odbiorca, ponieważ im lepsze dopasowanie fraz i haseł, tym większa widoczność. Przekłada się to więc na klikalność i świadczy o powodzeniu kampanii w Facebook Ads.
3. Rozszerzenia reklam
Są to dodatkowe elementy, które pozwolą Ci się wyróżnić na tle konkurencji, a dodatkowo zapewnią 25 znaków więcej, które możesz wykorzystać pod pozycjonowanie słów kluczowych. Może to zwiększyć CTR nawet o 15%!
Wnioski
Klikalność przekłada się na zyski. Pamiętaj, że to właśnie odpowiednia optymalizacja reklamy Facebook Ads pozwoli Ci dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, dlatego też potrzebujesz w tym zakresie SEO. Warto jest również rozważyć pomoc specjalistycznej agencji, która dzięki kompetencjom specjalistów pozwoli Ci zapanować nad budżetem.