Pozycjonowanie WooCommerce – kto powinien skorzystać z tej platformy i dlaczego?

0 Comments

Czy wiesz, ile jest sklepów internetowych w całej sieci? Około 24 milionów. Robi wrażenie, prawda? Dla konsumentów jest to nie lada gratka, jednak wśród właścicieli budzi prawdziwe przerażenie ze względu na rosnącą konkurencję. W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest sięgnięcie do możliwości SEO. Jak wygląda pozycjonowanie WooCommerce? Co to za platforma i dla kogo będzie przydatna? 

Czym jest WooCommerce?

W tym miejscu należy zacząć od WordPressa – jednego z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią w sieci. Od 2011 roku platforma została wzbogacona o możliwość rozbudowania strony o działalność e-commerce. Jest to wtyczka umożliwiająca sprzedaż online. Z jej pomocą możemy wprowadzać i opisywać produkty, ustanawiać metody płatności i wysyłki, kontaktować się z klientami. 

Zalety i wady platformy pod kątem SEO

Pozycjonowanie WooCommerce wiąże się z możliwościami platformy, która jest w pełni darmowa dla administratorów. Największą zaletą jest mnogość wtyczek wspomagających funkcjonalność sklepu. Całość jest łatwa w obsłudze z uwagi na open source, co umożliwia dowolne modyfikacje w kodzie źródłowym. Niestety nie jest ona wolna od wad – należy pamiętać, że jako wtyczka nie posiada takich możliwości jak platformy abonamentowe i liczyć się z jej ograniczeniami. 

Pozycjonowanie WooCommerce – dla kogo jest to dobre rozwiązanie?

Wykorzystanie darmowej wtyczki jest niezwykle kuszące, jednak nie sprawdzi się dla każdego. WooCommerce to rozwiązaniem, które jest efektywnie w przypadku małych i średnich firm o ograniczonym asortymencie. Jeśli więc dbasz o swoją niezależność, jest to dobre rozwiązanie dla Ciebie.

Dlaczego Twój sklep internetowy potrzebuje SEO?

  • Dzięki optymalizacji poprawiasz widoczność sklepu w sieci.
  • Ponad 70% Polaków dokonuje zakupów online, a ich liczba wciąż rośnie.
  • Szacuje się, że do 2040 roku 95% zakupów będzie wykonywana przez internet.
  • Jesteś dostępny 24/7 przez 365 dni w roku.
  • Możesz lepiej zaprezentować swoją ofertę.

 

Optymalizacja to jedno, ale stanowi jedynie element procesu. SEO to również pozycjonowanie off-site, jednak bez fundamentów nie będzie mieć ono sensu. WooCommerce udostępnia wiele narzędzi i wtyczek wspomagających obie te strategie. Pamiętaj, że musisz z jednej strony być SEO-friendly, z drugiej user-friendly.

Myśl jak klient

Pozycjonowanie WooCommerce jest dobrym rozwiązaniem dla początkujących, ponieważ nie wymaga specjalistycznej wiedzy programistycznej i informatycznej. Całość wtyczki jest tak intuicyjna jak WordPress, co jest jej ogromną zaletą. Pamiętaj, że optymalizacja jest kluczem do wyróżnienia się na tle konkurencji. Myśl jak klient i zakasaj rękawy do pracy!